Αρχική / Yoga / Ρινική συμφόρηση και γιόγκα

Ρινική συμφόρηση και γιόγκα

Η ρινική συμφόρηση είναι ένα συχνό σύμπτωμα που μπορεί να οφείλεται σε πολλές αιτίες όπως το κοινό κρυολόγημα, τη γρίπη και την ιγμορίτιδα. Καθώς έχουμε μπει ήδη στην καρδιά του χειμώνα και τα κρύα «έπιασαν» για τα καλά το σύμπτωμα αυτό εμφανίζεται συχνότερα, δημιουργώντας προβλήματα στην αναπνοή, πονοκεφάλους και ένα γενικότερο αίσθημα δυσφορίας.

Η πρακτική της γιόγκα μπορεί να θωρακίσει τόσο τον οργανισμό μας, προστατεύοντας τον ενάντια στις ιώσεις όσο και να ανακουφίσει το σύμπτωμα της ρινικής συμφόρησης και να μας βοηθήσει να αναπνέουμε  καλύτερα. Σε μία πρόσφατη έρευνα αποκαλύφθηκε πως τα άτομα που είχαν βάλει στη ζωή τους τη γιόγκα και το διαλογισμό, εμφάνισαν κατά 50% ηπιότερα συμπτώματα σε εποχιακές ιώσεις.  Παρακάτω θα αναφερθεί  μία απλή αναπνευστική τεχνική της γιόγκα που μπορεί βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του ρινικού βλεννογόνου.

Η αναπνευστική τεχνική ονομάζεται Νάντι Σόντανα ή διαφορετικά Εναλλασσόμενη Αναπνοή. Τα οφέλη της είναι αρκετά καθώς αυξάνει την ποσότητα οξυγόνου σε ολόκληρο το σώμα. Αναλυτικότερα επιφέρει γαλήνη και συγκέντρωση, αυξάνει τη ζωτικότητα, απομακρύνει το στρες και εξισορροπεί την δεξιά με την αριστερή πλευρά του εγκεφάλου.

Προετοιμασία:

  • Προαιρετικά βάλτε 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου σε ειδική συσκευή καύσης αιθέριων ελαίων.
  • Έχετε κοντά σας μερικά χαρτομάντιλα καθώς η πρακτική βοηθάει στον καθαρισμό φραγμένων ιγμορείων.
  • Βρείτε έναν χώρο που να μπορείτε να μείνετε μόνοι σας για περίπου 15’. Φροντίστε να μην σας ενοχλήσει κανείς (κλείστε κινητά κτλ).

Πρακτική :

  • Καθίστε σε μια άνετη θέση με την σπονδυλική στήλη κάθετη και τα μάτια κλειστά.
  • Τοποθετήστε την αριστερή παλάμη χαλαρή  ή σε μία μούντρα της επιλογής σας πάνω στο αριστερό γόνατο. Τοποθετήστε τον δείκτη και τον μέσο του δεξιού σας χεριού στο κέντρο των φρυδιών σας (νασάγκρα μούντρα).

  • Κλείστε με τον αντίχειρα του δεξιού σας χεριού το δεξί ρουθούνι. Εισπνεύστε από το αριστερό ρουθούνι. Κλείστε με τον παράμεσο το αριστερό ρουθούνι, χαλαρώστε τον αντίχειρα και εκπνεύστε από το δεξί.

  • Εισπνεύστε από το δεξί κλείστε το και εκπνεύστε από το αριστερό. Αυτός είναι ένας γύρος.
  • Συνεχίστε στο δικό σας ρυθμό αναπνέοντας αργά, σταθερά, αβίαστα και εναλλάξ από τα δύο ρουθούνια. Επαναλάβετε 10 γύρους.
  • Όταν ολοκληρώσετε αφήστε και τη δεξιά παλάμη στο δεξί γόνατο και αναπνεύστε ελεύθερα παρατηρώντας τη ροή της αναπνοής μέσα από τα δύο ρουθούνια. Αν θέλετε επαναλάβετε ξανά μέχρι 10 φορές.

Η πρακτική αυτή μπορεί να εκτελείται οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας αλλά όχι μετά από γεύματα. Για να λάβετε τα πλήρη ευεργετήματά της ασκηθείτε σ’ αυτή σταθερά για μεγάλο χρονικό διάστημα  ή με την καθοδήγηση ενός έμπειρου δασκάλου γιόγκα.

Καλή πρακτική!
Namaste,

Δέσποινα Μεσημβρινού
Πιστοποιημένη Δασκάλα Γιόγκα

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*